čtvrtek 6. září 2012

My Paris Adventure

Ahojte!

...Alebo mala by som skôr povedať Bonjour? :D 
Pred pár dňami som vrátila z romantického Paríža, kde som bola na výlete. Mám odtiaľ veľa krásnych dojmov a zážitkov, o ktoré by som sa s vami chcela podeliť. Hlavne čím skôr kým sú moje spomienky čerstvé. Paríž je čarovné miesto, nie nadarmo sa o ňom tak často hovorí. A mne toto miesto tiež tak učarovalo, že sa tam určite plánujem vrátiť. :)....Počas čítania si vypočujte si túto hudbu.



Na začiatok čo ma v Paríži neskutočne uchvátilo bola architektúra. Tie pravé parížske bytíky s francúzskymi oknami jedno pri druhom, keďže byty sú tak malé. Parížania sú veľmi spoločenskí a domov sa chodia len vyspať, preto im stačí aj taký miniatúrny byt. Na tieto "bytovky" by som sa dokázala pozerať celé dni.


Keď sa povie Paríž, prvé čo ľuďom napadne je samozrejme Eiffelovka. Brala som to ako klišé, no keď som ju uvidela na vlastné oči, tak som žasla. Je tak do detailov prepracovaná, až mi nad tým zastával rozum. Každému odporúčam vidieť na vlastné oči.




Samozrejme čo by to bol za výlet bez fotky pred Eiffelovkou? :D


Pochodili sme všetky najznámejšie atrakcie alebo pamiatky čo v Paríži nájdete. Napríklad Arc de Triomphe (Víťazný oblúk), prešli sme sa po neďalekej Champs-Élysées, navštívili sme Notre Dame, chrám s dlhou históriou, kde žil "bájny" Quasimodo. 


Ďalej sme v boli v Louvre, obrovké múzeum, kde sa nachádza aj slávna La Gioconda alebo známa ako Mona Lisa od Leonarda da Vinciho. 


Ja ako sa snažím uchopiť vrch pyramídy v Louvre. Misia neúspešná - close enough :D Ale za pokus to stálo.   Ďalej na fotke vidíte nočný Paríž, ktorý je tak krásne vysvietený, a tiež most zamilovaných  (Pont d´amour). Tam sa nachádza nespočetné množstvo zámkov, pretože páry zamilovaných tam chodievajú aby symbolicky uzamkli svoju lásku. Kľúč potom samozrejme hodia do Seiny :D 


Čo vám ďalej poviem. Paríž, to je mesto, ktorého atmosféru nedokážem popísať slovami. Paríž musíte pocítiť na vlastnej koži. Je to nádherná skladačka dojmov poskladaná z detailov, ktoré tvoria celý očarujúci Paríž. Snáď pochopíte o čom hovorím z fotiek.


Pravý oddych, na stoličke v parku
Pouličná maliarka




blízko kráľovskych záhrad

A čo ma ešte na Paríži prekvapilo - na kruhových objazdoch a tiež aj na väčšine križovatiek budete darmo hľadať čiary na cestách oddeľujúce jednotlivé rady áut. Každý si tam totiž jazdí tak ako chce a predsa to nejakým zázrakom funguje :) Samozrejme, dostať sa z centra Paríža tiež trvá nejakú tú hodinku, s tým treba proste počítať.


Nezabudli sme vyskúšať aj tú pravú francúzku kuchyňu. Toto je predjedlo našej večere - inak povedané - syr, slanina a vajcia. K tomu bageta a dijonská horčica. Bon appétit!


Čo dodať. Paríž na mňa zapôsobil v celej svojej kráse. Doslova si ma podmanil. Nenazvala by som ho inak než elegantný.


Nakoniec dodám, že vždy si na Francúzsko spomeniem keď počujem tie krásne francúzske chansony alebo keď si pozriem jeden z mojich obľúbených filmov, ktorý vám odporúčam pozrieť. Amélia z Montmartru, v origináli Le Fabuleux destin d´Amélie Poulain alebo Amelie from Montmartre. Odohráva sa v Paríži a cítiť z neho tú pravú atmosféru.  Na začiatku máte odkaz na tento "magnifique" soundtrack, ktorý je jeden z najlepších aké som kedy počula.

Dúfam, že sa vám aj takýto článok páčil narozdiel od tých, čo som zvykla :)) Napíšte do komentárov vaše dojmy, čítam ich veľmi rada :D Prajem vám krásny zvyšok dňa :)

Let's get stylin'
foto: KK

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...